برخورد متفاوت دستگاه های اجرایی نسبت به ارگان های دولتی و مردم در موضوعات مشابه!اگر خلاف است برای همه خلاف است نه فقط مردم!

چهارشنبه, 27 بهمن 1400 ساعت 09:45 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

در روز گذشته خبری مبنی بر دخل و تصرف و قلع و قمع درختان بنای تاریخی ثبت شده ساختمان سرم سازی کلاردشت در فضای رسانه ای مخابره شد.

گذشته از عمل انجام شده که با یا بدون دریافت مجوز از دستگاه های مسئول صورت گرفته موضوعی که نمایان می شود برخورد دوگانه با عمل های مشابه است!

اگر این بنا ثبت ملی شده است باید تابع قوانین ثبت آثار ملی هم باشد همانند تپه کلار!

نه اینکه دخل و تصرف در بنای سرم سازی که زیر مجموعه دولت است با مجوز به راحتی انجام پذیرد ولی دخل و تصرف در حریم تپه کلار که زمین آب و اجدادی عده ای از اهالی آن منطقه است ممنوع می باشد و میراث فرهنگی نیز نه تنها هیچگونه همکاری اعم از خرید یا تهاتر املاک خصوصی مردم عادی ندارد بلکه همان تپه کلار را هم به خوبی رسیدگی نمی کند و پیگیری های مردمی برای تعیین تکلیف زمین آب و اجدادی خود نیز به سرانجامی نرسیده است!

شاید میراث فرهنگی  ادعا کند که برای مرمت و نگهداری ساختمان های سرم سازی مجوز های لازم را صادر نموده است، اما آیا بر نحوه اجرای آن نظارت داشته است؟و اینکه مگر مرمت و نگهداری بناهای تاریخی نباید متناسب با مصالح بکار رفته باشد نه مصالح روز؟

نقش سایر دستگاه های مسئول نظیر فرمانداری، شهرداری،منابع طبیعی و ... در حفظ آثار و ابنیه تاریخی چیست؟

اگر با صدور مجوز دخل و تصرف در بناهای تاریخی بدون هیچ مشکلی انجام می گیرد لطفا به داد مالکان تپه کلار هم برسید!

آقایان مسئول برخورد های دوگانه را کنار بگذارید و پاسخگو باشید.

 

کلارنا-محمد شاه بهرامی

خواندن 1030 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1109