قابل توجه مسئولین شهرستان؛بنای تاریخی و ملی فقط کاخ اجابیت نیست!!

پنج شنبه, 01 شهریور 1403 ساعت 09:47 نوشته شده توسط  محمد شاه بهرامی اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

کلارنا - آنچه که در این چند وقت در سرتیتر خبرها آمده است پیگیری مسئولین شهرستانی در راستای تبدیل کاخ اجابیت به کاخ موزه است. اصل این موضوع قابل تقدیر است و مورد حمایت رسانه‌ها نیز می‌باشد، اما نباید مکان‌های ملی ثبت شده دیگر را به فراموشی سپرد.

آنچه که تاکنون این مکان را سرپا نگه داشته مشخص بودن ردیف بودجه در سازمان تحت حمایت آن است (این مکان توسط نهاد ریاست جمهوری اداره می‌شود و کلیه امور آن اعم از نگهداری و غیره بر عهده این نهاد است).

مسئولین شهرستان باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا در صورت تبدیل کاخ اجابیت به کاخ موزه توانایی نگهداری آن و یا به زبان ساده‌تر بودجه کافی برای سرپا نگه داشتن‌اش را دارند یا خیر؟

چه تضمینی وجود دارد که این بنا به سرنوشت سایر بناها دچار نشود؟

مسئولین کلاردشت باید به بناهای تاریخی و ملی دیگری که در شهرستان وجود دارد و به فراموشی سپرده شده است، نیز توجه داشته باشند.

بناهای ملی و تاریخی نظیر تپه کلار ،امامزاده حقانی، هتل نیمه کاره، ساختمان دخانیات، ساختمان سرمسازی، امامزاده زکریا و ملک جوی از جمله آنها می‌باشند که به دلیل نبود ردیف بودجه مشخص به فراموشی سپرده شده و تعدادی از آنها به مکانی متروکه تبدیل شده‌اند.

کلارنا آمادگی انتشار نظرات کارشناسی در این خصوص از سوی مسئولین ذی‌ربط و نخبگان را دارد.

خواندن 83 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
آخرین ویرایش در پنج شنبه, 01 شهریور 1403 ساعت 09:49
کد: 1201