چه کسی آنلاین است؟

ما 424 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران:

اهالی رسانه مازندران از فعالین این حوزه در کشور هستند / قطعا استاندار مازندران به جایگاه رسانه های مازندران در کشور اطلاعی ندارد / وزیر کشور از موقعیت رسانه های مازندران در کشور آشنایی دارد

جمعه, 29 بهمن 1400 ساعت 12:20 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران:

اهالی رسانه مازندران از فعالین این حوزه در کشور هستند / قطعا استاندار مازندران به جایگاه رسانه های مازندران در کشور اطلاعی ندارد / وزیر کشور از موقعیت رسانه های مازندران در کشور آشنایی دارد

 

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران گفت: با یک بررسی از حوزه رسانه ای کشور قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که اهالی رسانه مازندران از فعالین این حوزه در کشور محسوب می شوند و فعالیت رسانه ای آنها زبانزد همه استانها است.

ساسان شیخی اظهار داشت: وقتی صحبت های استاندار مازندران در جمع مدیران خبرگزاری را از سایت استانداری خواندم بسیار تعجب کردم زیرا دریافتم ایشان اطلاعات کاملی از رسانه های مازندران ندارد و دوستانی که به ایشان اطلاعات دادند کاملا اطلاعات اشتباه و نادرست دادند.

وی ادامه داد: آقای استاندار نیاز است بدانید در حوزه تولید محتوی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان مطالب خوبی را منتشر کردند که در خبرگزاری های کشور خبر اول بوده ، در روزنامه های استانی پر بازدید و پر مخاطب بوده و در روزنامه های سراسری نیز در صفحه اول قرار گرفته است.

شیخی گفت: در 5 خبرگزاری برتر کشور خبرنگاران مازندرانی بهترین اخبار ، گزارش و مصاحبه ها را انعکاس می دهند و از نظر کیفی و کمی بالاتر از استانهای دیگر می باشند و در روزنامه های استانی شاهد فعالیت خوب حوزه رسانه در اطلاع رسانی ، گزارش از وضعیت استان و... هستیم.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران بیان داشت: آقای استاندار با خواندن صحبت های حضرتعالی پیرامون رسانه های مازندران قطعا به این نتیجه رسیده ام از جایگاه رسانه ای مازندران در کشور اطلاعی ندارید که باید عنوان کنم استان مازندران با داشتن 404 رسانه که 17 روزنامه ، 41 هفته نامه ، 181 سایت خبری و 165 رسانه در بخش های مختلف و جدای از این رسانه ها که دفتر مرکزی آنها در مازندران است 25 نمایندگی خبرگزاری و 108 نمایندگی روزنامه های سراسری در این استان فعالیت دارند که این امر موجب شد استان مازندران جزء سه استان برتر حوزه رسانه در کشور محسوب شود.

وی گفت: در حوزه خانه مطبوعات ، استان مازندران با داشتن 510 عضو خانه ، بیشتر عضو را در کشور دارد و صاحب کرسی در هیات رئیسه خانه مطبوعات کشور و کمیته های تخصصی این خانه بوده و دفتر اتحادیه خانه های مطبوعات خزر نیز در این استان بوده که نشان از فعالیت خوب این تشکل رسانه ای در مازندران دارد.

شیخی گفت: برگزاری جشنواره رسانه ای خزر به عنوان اولین جشنواره تخصصی در حوزه خزر و کسب رتبه خبرنگار مازندرانی در جشنواره رسانه ای بین المللی آستاراخان روسیه نشانی دیگر از توانمندی رسانه ای این استان می باشد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران بیان داشت: در اکثر جشنواره های رسانه ای برگزار شده در کشور روزنامه نگاران این استان رتبه کسب کردند اگر نتوان اسم آثار این دوستان را تولید محتوی ، گزارش و... دانست چه اسمی باید برایش بگذاریم؟

شیخی گفت: امروز روزنامه های مازندران با مشکلات فراوان اقتصادی ، کمبود کاغذ و... مواجه هستند اما با تمام توان در حال انتشار روزنامه های خود هستند که ضریب انتشار آنها نیز نشان دهنده این موضوع می باشد.

وی گفت: امروز در بررسی انتشار هفته نامه های کشور ، تمام هفته نامه های استان مازندران وضعیت مطلوبی دارند و با انتشار منظم هفته نامه خود در کشور رتبه های برتر دارند.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران گفت: استان مازندران در حووزه رسانه بیشترین تولید محتوی را در رسانه ها اعم از خبرگزاری ها ، سایت های خبری ، روزنامه ها و هفته نامه ها دارد که در بیشتر مواقع گزارش هاای خبرنگاران مازندرانی موجب شده تا مسئولان ملی برای رفع مشکل موجود و پرداخته شدن آن توسط خبرنگار مازندران وارد این استان شده و برای رفع مشکل تلاش کنند.

شیخی گفت: انتظار از استاندار مازندران در اولین نشست خود با مدیران رسانه ها فراتر از این موضوعی بود که دیدیم که ایشان ظرفیت رسانه ای استان مازندران را نادیده گرفته که نشان از عدم اطلاعات کافی ایشان از حوزه خانواده بزرگ رسانه ای استان مازندران بوده است.

وی بیان داشت: انتظار از مدیر ارشد استان مازندران این بود حداقل حمایتی از رسانه ها به عنوان اصلی ترین مرکز فرهنگی استان ندارد حداقل اطلاعات کافی از این حوزه داشت تا واقعیت ها بیان شود .

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران بیان داشت: استان مازندران تنها استان کشور است که در تمام شهرستانهای استان دارای رسانه بوده و فعالان زیادی در این حوزه قلم می زنند و هر یک به نوبه و توان خود بر اساس موقعیت های شهرستانی و استانی به تولید محتوی پرداخته که نمونه بارز آن حضور مسئولان ملی در استان و مسئولان استانی در کشور برای رفع مشکلاتی است که در رسانه ها پرداخته شد.

وی گفت: آقای استاندار لازم است این موضوع را بیان کنم که آقای وحیدی وزیر محترم کشور و آقای خرمشاد معاون محترم وزیر آشنایی کامل با رسانه های مازندران و موقعیت اهالی رسانه مازندران در کشور دارند و اخبار ، گزارش و تولید محتوی خبرنگاران مازندرانی که شما قبولشان ندارید را مطالعه می کنند و لذا از آن دو بزرگوار خواهشمندم به خاطر نادیده گرفتن جایگاه واقعی اهالی رسانه مازندران توسط نماینده دولت در استان واکنشی به این موضوع داشته باشند زیرا در حوزه رسانه استان مازندران همواره جایگاه ویژه ای در کشور داشته و شهدای رسانه استان مازندران همواره لیدر و هدایتگر این حوزه بوده و هستند.

شیخی بیان داشت: آقای استاندار خوشبختانه فضای رسانه ای مازندران یک فضای دوستانه و یک مجموعه ای است که دلشان برای توسعه استان می سوزد و همه باهم برای ارتقای استان مازندران تلاش می کنند و رسانه های مازندران آن چند نفر فضای تلگرامی و اینستاگرامی نیستند فضای رسانه ای مازندران آنانی هستند که رسانه شان در سامانه جامع رسانه ای کشور درج شده است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران بیان داشت: آقای استاندار قطعا بعد از نشست با مدیران خبرگزاری اطرافیانتان به تمجید از صحبت های شما پرداختند اما بگذارید من واقعیت را بگویم صحبت های شما در مورد اوضاع رسانه ای استان خلاف آن چیزی است که وجود دارد و مورد اعتراض اهالی رسانه استان قرار گرفته است.

شیخی اذعان داشت: آقای استاندار ، این استان استانداران زیادی به خود دیده که هیچ یک از آن مدیران در بدترین موقعیت های انتقادی که از آنها می شد چنین موضعی نمی گرفتند و بسیاری از آنها با اهالی رسانه مازندران هم اکنون هم دوست هستند لذا به فکر دوران بعد از استانداری نیز باشید که رسانه ها با این خاطرات از شما یاد نکنند.

 

 

خواندن 584 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1112