چه کسی آنلاین است؟

ما 250 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران:

توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری‌ها، گامی بلند در تحقق شعار دولت الکترونیک است

چهارشنبه, 20 بهمن 1400 ساعت 19:14 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران بر توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری ها به عنوان گامی بلند در تحقق شعار دولت الکترونیک تاکید کرد.

دومین نشست شورای هم اندیشی توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد نظام آماری در شهرداری های استان تهران با حضور مدیرکل، معاون و روسای گروه های دفتر امور شهری و شوراها، نماینده اداره کل حراست، نماینده مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه استانداری و منتخبی از مسئولین انفورماتیک شهرداری های استان تهران با موضوع بررسی راهکارها و چالش های استقرار اتوماسیون های یکپارچه و ایجاد سامانه جامع آماری در سطح شهرداری های استان تهران برگزار شد.

"هادی گورابی" مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر اینکه برگزاری این سلسله نشست ها نشان دهنده اهمیت موضوع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری ها از منظر مسئولین استانی است، گفت: تحقق دولت الکترونیک از محورهای اصلی و کلان بهسازی نظام اداری کشور و ایجاد شفافیت در این حوزه است.

وی افزود: شهرداری ها در صف اول و پیشانی خدمت رسانی دستگاه های حاکمیتی به مردم هستند، بنابراین موفقیت در توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری ها، گامی مهم و بلند در تحقق شعار دولت الکترونیک و در نتیجه تغییر در نگاه مردم و همراه سازی جامعه با این مهم است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان کرد: شهرداری ها خدماتی متنوع و گوناگون را به مردم ارائه می دهند که طی سال های اخیر نحوه ارائه بسیاری از این خدمات از شیوه سنتی به روش های نوین تغییر یافته است اما عدم وجود خط مشی مشخص در رابطه با چگونگی به کار گرفتن سیستم های اطلاعاتی در راستای مکانیزه کردن فرآیندها، چالش هایی را هم از بعد اجرایی و هم از بعد نظارتی به دنبال داشته است که بایستی با قید فوریت مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

گورابی گفت: تردیدی نیست که تصمیم سازی و تصمیم گیری درست منوط به در اختیار داشتن اطلاعات درست می باشد و اینجاست که مدیریت صحیح و فرآوری داده های انباشت شده در بانک های اطلاعاتی سامانه های مختلف مورد استفاده در شهرداری ها به ویژه اتوماسیون های مالی، اداری، منابع انسانی و شهرسازی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی های صورت گرفته از سطح شهرداری های استان تهران حاکی از این است که سطح فناوری اطلاعات در شهرداری های ۴۶گانه استان چه به لحاظ نرم افزارهای مورد استفاده و زیرساخت های سخت افزاری و چه از نظر رویکردهای مدیریتی و مهارت منابع انسانی بسیار متفاوت و ناهمگون است، بنابراین گام اول در نظارت بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری های استان تهران دستیابی به درک و تعریفی مشترک بین تمامی دستگاه های دخیل در این حوزه می باشد.

گورابی تاکید کرد: تعریف استانداردهای لازم و شیوه نامه ای مبتنی بر نیازهای شهرداری ها، در نظر گرفتن چارچوب های امنیت اطلاعات و قابلیت پشتیبانی از تولید گزارش های نظارتی یکپارچه در خصوص نرم افزارهای مورد استفاده در شهرداری ها گام مهم دیگری است که بایستی با سرعت برداشته شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، گورابی افزود: ارتقا سطح و جایگاه فناوری اطلاعات در ساختار سازمانی شهرداری ها و تقویت و ثبات منابع انسانی در این حوزه نیز موضوع مهم دیگری است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

خواندن 814 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1106