چه کسی آنلاین است؟

ما 173 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

درنای رویا از امید جا ماند/ سناریوی فرود رویا پیش‌بینی شده بود

یکشنبه, 21 اسفند 1401 ساعت 11:33 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران فرود درنای امید در اراضی عباس آباد را سناریویی پیش‌بینی شده دانست و گفت: با توجه به اینکه درنای رویا یک درنای پرورشی است توان پروازی لازم را در طول مسیر نداشت و از درنای امید جا ماند.

عطاالله کاویان صبح امروز درباره آخرین وضعیت درناهای سیبری اظهار کرد: عصر روز شنبه ۲۰ اسفند ماه مطلع شدیم که پرنده‌ای در اراضی شالیزاری شهرستان عباس‌آباد توسط مردم محلی مشاهده شده است.

وی گفت: باتوجه به بحث آغاز پرواز امید و رویا برای مهاجرت به سیبری در مصاحبه‌های قبلی به مردم اعلام کرده بودیم که چنانچه این پرندگان را در طول پروازی مسیر مشاهده کردند به نزدیکترین واحد نگهبانی محیط زیست اطلاع بدهند‌.

کاویان حضور درنای رویا را در عباس‌آباد قابل پیش‌بینی دانست و گفت: بلافاصله پس از اطلاع تیم اعزامی را به منطقه اعزام کردیم و بررسی‌ها نشان داده که درنای رویا توانسته با فاصله ۱۵۰ کیلومتر در مسیر را پرواز کند و در عباس‌آباد در صحت و سلامت کامل با واکنش‌های طبیعی فرود بیاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عنوان کرد: طبق برنامه و هماهنگی که از قبل با مجموعه آی سی اف، بنیاد بین‌المللی درنا و همینطور با مرکز سی بی سی سی کشور بلژیک که مرکز تکثیر و حفاظت درناهاست، برنامه‌های بعدی خود را خواهیم داشت.

وی گفت: مطابق با پیش‌بینی‌ها و چهار سناریویی که برای این پروژه بین‌المللی متصور بودیم، یک سناریو اتفاق افتاد آن هم این بود که این دو پرنده مهاجرت‌شان را با هم آغاز می‌کنند اما احتمالا در طول مسیر با توجه به اینکه درنای رویا یک درنای پرورشی است و شاید توان پروازی لازم را در طول مسیر نداشته باشد بخشی از مسیر را طی کرده و نهایتا از درنای امید جا می ماند و نمیتواند به پرواز ادامه بدهد.

کاویان در پایان تاکید کرد: بلافاصله با هماهنگی و مکاتباتی که از گذشته داشتیم تمام پروتکل‌ها مطابق استانداردها در حال انجام است‌./فارس

خواندن 346 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1166