چه کسی آنلاین است؟

ما 119 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

عوامل انسانی موجب آتش سوزی شدند/تاکنون دو هکتار از جنگل های کلاردشت در آتش سوخت

یکشنبه, 13 شهریور 1401 ساعت 19:58 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، از آتش سوزی در جنگل های شهرستان کلاردشت خبر داد و گفت: به دلیل صعب العبور بودن منطقه از مدیریت بحران استان درخواست ۲ بالگرد برای مهار آتش سوزی شده است.

مسعود ملکی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات کلاردشت اظهار کرد: صبح امروز گزارش آتش سوزی در جنگل های کلاردشت به اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر اعلام شد و بلافاصله نیروهای این مرکز به منطقه اعزام شدند.

ملکی افزود: آتش سوزی در ارتفاعات بالادست روستای "پیمبور" اتفاق افتاده است و از آنجایی که منطقه صعب العبور و خارج از دسترس است از مدیریت بحران استان درخواست ۲ بالگرد برای مهار آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مردمی و منابع طبیعی با ابزار موجود در حال بالا رفتن از ارتفاعات هستند، درباره علت آتش سوزی گفت: عده ای از بومیان و دامداران برای گرفتن عسل از داخل درختان و برای دور کردن زنبور عسل اقدام به برپایی آتش و دود کردند که آتش به درختان سرایت کرد و نتوانستند مهار کنند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر ادامه داد: این آتش سوزی تا این لحظه به حدود ۲ هکتار از جنگل های منطقه خسارت وارد کرده است.

خواندن 583 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1153