چاپ کردن این صفحه

استاندار جدید مازندران در انتصاب مدیران تجربه تلخ استاندار قبلی را تکرار نکند!

چهارشنبه, 24 آذر 1400 ساعت 11:50 نوشته شده توسط  شیخ حسین رحمتی اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب سید محمود حسینی پور به عنوان نماینده عالی دولت و استاندار مازندران، تغییر مدیران استانی و شهرستانی یک امر اجتناب ناپذیر است.

 این حق استاندار است که یک تیم مدیریتی قوی، هم سو و همراه برای به سرانجام رساندن برنامه های خود تشکیل داده و مدیران ناکارآمد و فشل را برکنار و مدیران جدید و تازه نفس را وارد میدان خدمت کند.

 وسعت استان مازندران از گلوگاه تا رامسر است

 به اندازه همین وسعت مدیران توانمند،شایسته،لایق و شناخته شده در استان و کشور دارد که شایسته است از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد.

 پیشوایان دینی ما همواره از شایسته‌سالاری به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول گزینش افراد در پست‌های حکومتی تأکید داشتند.

 ناتوانی در شناخت شایسته‌ترین افراد و به کار گرفتن آن‌ها، سبب بر سر کار آمدن افراد ناتوانی می شود که حقوق مردم را ضایع می کند.

 متاسفانه استاندار ساروی قبلی مازندران در انتصاب مدیران رفیق سالاری و همشهری سالاری را جایگزین شایسته سالاری کرد و بسیاری از پست های مهم و حساس را به انحصار مدیران ساروی در آورد که این اقدامات نادرست، نارضایتی های زیادی در بین مردم دیگر شهرستان ها و حتی حامیان دولت قبل به وجود آورد.

بدون شک در صورت قربانی شدن شایسته سالاری در انتصاب مدیران در کوتاه مدت هم شخص استاندار و هم مردم مازندران مذبوح این تصمیم نادرست خواهند شد.

مرامنامه حکومت داری حضرت علی علیه السلام به ما یاد داده است کسانی که بدون لحاظ کردن شایستگی‌های لازم، خود را در مقام اداره قرار می‌دهند، یا مدیرانی که با وجود افراد شایسته‌تر، افراد دیگری را در یک پست حکومتی نصب می‌کنند، بالاترین خیانت‌ها را مرتکب شده و موجبات رکود جامعه را فراهم آورده و در دنیا و آخرت مورد غضب الهی واقع می‌شوند.

مردم ولایت مدار استان مازندران با انتصاب سید محمود حسینی پور مدیر پاک دست و انقلابی به عنوان استاندار خوشحال شدند ولی اگر خدای ناخواسته ایشان ، مدیرانی را منصوب کند که نه تنها شایستگی لازم را نداشته بلکه سوء سابقه مدیریتی در رزومه خود داشته و خیانت و تخلف آنها محرز شده باشد امید مردم و حامیان دولت نا امید خواهد شد خود به خود استان مازندران وارد یک حاشیه و اختلافات شدیدی خواهد شد که به آسانی جبران نخواهد شد.

امیدوارم با مشاوره، مشاوران دلسوز و انقلابی که الحمدلله همراه و یار استاندار هستند ، شاهد انتصاب مدیرانی در استان مازندران باشیم که از این ویژگی های ۲۰ گانه مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی برخوردار باشند .
۱) متدین و تقوا
۲) خدمتگزار،پر تحرک و خستگی ناپذیر
۳) شجاع و فعال در مقابل دشمن
۴) امین،دلسوز و متعهد به مردم و نظام
۵)دارای اعتماد به نفس و خودباوری
۶)امیدوار و دارای عزم راسخ
دارای روحیه تحرک و پیشرف در کار ها
۷)معتقد به توانمندی‌های داخلی
۸) عدالتخواه و ضد فساد
۹) اهل رعایت بیت المال
۱۰)اهل تدبیر و عقلانیت
۱۱) به دور از اشرافی گری
۱۲)اهل اشراف میدانی بر مشکلات
۱۳) بانشاط،پرانگیزه و اهل پیگیری
۱۴)صادق و مسئولیت پذیر
۱۵)انقلابی و جهادی
۱۶)مردمی
۱۷)معتقد به جوانان
۱۸)اهل اخلاص
۱۹)عالم و کارآمد
۲۰)اهل تدبیر و عقلانیت

*اللهم لا تسلط علینا من لا یرحمنا*

شیخ حسین رحمتی
فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان محمودآباد

خواندن 1317 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1087