چاپ کردن این صفحه

بنویسید تعطیلات چند روزه، بخوانید قتل عام شمالی‌ها‼️

یکشنبه, 24 مرداد 1400 ساعت 11:55 نوشته شده توسط  لاله انگورج تقوی اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

به لطف و مدد ستاد ملی کرونا، چند روزی به تعطیلات تاسوعا و عاشورا اضافه و با اعلام تعطیلی سراسری، کمر همت برای ریشه کن شدن ویروس کرونا بسته شد!!

همچون همیشه این تعطیلی سراسری ۲۴ ساعت قبل از اِعمال، اطلاع‌رسانی شد.

تا کمتر از ساعتی دیگر قرار است راه‌ها بسته شده و جلوی هرگونه تردد گرفته و با اعمال قانون همراه باشد‌.

به نظر می‌رسد این چرخه باطل هر از گاهی در کشور ادامه یابد و با #همه‌گیری_سراسری راهی نو برای ریشه‌کن سازی ویروس کرونا به جهانیان نمایش داده شود.

طرح تعطیلی‌های چند روزه پایتخت یا سراسری تنها فرصتی برای تابستان‌گردی هموطنان عاشق سفر ایجاد می‌کند و این بدیهی‌ترین اتفاقی‌ست که در چند ماه اخیر رخ داده و گویا چشمان مسئولین برای دیدن آن بسته و گوششان برای شنیدن انتقادات و شکایات گرفته است.

تصمیمات ناکارآمد و بدون پشتوانه اجرایی که نه تنها تاثیری در روند پیشگیری از ویروس کرونا ندارد که سرعت انتشار آن را چندین برابر کرده و آن را در سراسر کشور می‌چرخاند.

در این مسیر اگر فقط دو مورد از تصمیمات ستاد کرونا درست اجرایی می‌شد، تاکنون شاهد فروکش بسیار زیاد شیوع بیماری کرونا بودیم.
بسته شدن واقعی جاده‌ها و جلوگیری کامل از برگزاری هرگونه مراسم اعم از شادی و غم(در هر شکل تالار، خانگی، آرامگاه، باغ و...)

به نظر نگارنده، اعمال واقعی این دو مورد از بندهای تعطیلی‌های وضعیت قرمز، تاثیر بسیار زیادی در کاهش تبعات ناشی از کرونا خواهد داشت.

جلوگیری از ورود و خروج مسافران بار ترافیکی فروشگاه‌ها، سواحل، خیابان‌ها، خانه‌های اجاره‌ای، هتل‌ها، اماکن تفریحی و گردشگری و.... را کاهش داده و نیاز به خدمات درمانی نیز برای این قشر نبود، بنابراین از حجم کار کادر درمان نیز کاسته می‌شد.

از طرفی جلوگیری درست و واقعی از برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و عزاداری با هر عنوان و در هر شکل و مکانی نیز امکان سرایت بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش داده و همه‌گیری‌های خانوادگی که امروز شاهد آن هستیم، دیده نمیشد.

اما از آنجا که این تصمیمات در نوشتار کامل و بی‌نقص است، در عمل خبری از آن نیست و در کمترین درصد ممکن، اجرایی می‌شود‌.

همین است که جاده‌ها در اخبار بسته اما در تصاویر ارسالی پر ترافیک نشان داده می‌شود.

به عنوان خبرنگار جوابی برای گلایه‌های مردم نداریم، تا جایی که می‌توانیم و توانستیم، نوشتیم، گفتیم، فریاد زدیم، اما آنچه به جایی نرسد فریاد است......

از دیروز عکس و فیلم‌های زیادی در رسانه‌ها یا فضای مجازی دست به دست شده که نشان از ترافیک بالای جاده چالوس دارد. به این تصمیمات تنها میتوان عنوان قتل عام شمالی‌ها را داد نه چیز دیگر...

گرچه انتقاد به همگان برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در مجالس مختلف، حضور غیر ضروری در اماکن عمومی و بیرون از خانه، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حتی استفاده نکردن از ماسک وجود دارد و نمیتوان از کنار آن هم براحتی و بدون چشم پوشی گذشت، اما تاوان تصمیمات غلط و عدم اعمال درست قانون در مواجهه با قانون شکنان گستاخی که شمال را حیاط خلوت خود می‌دانند را کادر درمان و مراکز درمانی شمال پس می‌دهند.

مراکز درمانی شهرهای شمالی، بویژه سه شهرستان منطقه، مملو از بیماران کرونایی‌ست.

پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمان توان ایستادگی ندارند، هیچ کدام از ما در هر شغلی که باشیم، این میزان مقاومت را برای خود متصور نیستیم.

کادر درمانی که به جای یک شیفت، چند شیفت خدمت می‌کنند و در زمان استراحت نیز باید پرونده‌های کاری را تکمیل کنند، آنها خانواده، فرزند، پدر و مادر ندارند؟؟؟
تاوان بی مسئولیتی همه ما را کادر درمان می‌دهد.

چه مسئولانی که با تصمیمات اشتباه کمر به این قتل عام عمومی می‌گیرند و چه من و شمایی که از زدن یک ماسک دریغ می‌کنیم و یا حاضر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیستیم.

برای آنان که در این شرایط، کوله بار سفر می‌بندند واژه‌ای جهت توصیف پیدا نمی‌کنم!!


صدایمان که به جایی نمی‌رسد، اما اگر اینها را ننویسیم گلویمان را می‌گیرد و خفه‌مان می‌کند.
باشد که گوشی بدهکار آن پیدا شود.

✅مراقب خود و عزیزانتان باشید.
#کرونا_را_جدی_بگیریم

خواندن 1638 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1052