چاپ کردن این صفحه

آیا آرزوی جوانان کلاردشتی و غرب استان برای معلم شدن مجددا تبدیل به رویا می شود؟

دوشنبه, 18 مرداد 1400 ساعت 09:44 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 

بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی بومی چه از نظر استخدامی و شغلی و چه از نظر آشنایی با فرهنگ محلی برای داوطلبان کنکور سراسری، خانواده ها و دانش آموزان یک مزیت به شمار می رود که در شهرهای کوچکی همانند کجور، مرزن آباد، کلاردشت و عباس آباد کاملا ملموس و غیر قابل انکار است.

از سالهای دور به ذهن داریم که اکثر آموزگاران و دبیران غیر بومی در غرب استان استخدام می شدند و هنوز جوهر استخدامشان خشک نشده، به فکر بازگشت به شهر و دیار خود می شدند. برای دانش آموزان و دستگاه تعلیم و تربیت ما، خسران آنجا رخ می نماید که این دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در غرب استان کسب تجربه می کنند و این موضوع یکی از دلایل پایین بودن کیفیت آموزش است و قطعا عدم موفقیت فرزندان ما حاصل بی تجربگی معلمان تازه کار است.

چند سالی بعلت بومی گزینی فرزندان عزیز کلاردشتی و غرب استان فرصت ادامه تحصیل و استخدام در دانشگاه فرهنگیان فراهم بود و نگرانی بابت اشتغال و استخدمشان بودیم و به قبولی های متعدد فرزندانمان افتخار می کردیم.

اما با تغییر در فرایند بومی گزینی به استخدام استانی در دفترچه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۱۴۰۰، نگرانی ها و دغدغه ها به شدت مضاعف شد.

تعداد بالای شرکت کنندگان در کنکور سراسری از شهرهای بزرگ استان در مقایسه با تعداد بسیار اندک داوطلبان از شهرهای کوچک غرب استان، شکافت عظیم کیفیت آموزشی مدارس متوسطه و انتخاب دانشگاه فرهنگیان از سوی رتبه برتری های کنکور سراسری به جهت استخدام قطعی از مواردی است که می تواند نگرانی ها را مضاعف نماید.

باز هم واژه نامانوس معلم شرقی و مشکلات خاص خود از ابعاد فرهنگی، اسکان، استخدام و نقل و انتقال به فرهنگ لغت ادارات اضافه خواهد شد. این دسته از معلمان پس از صدور احکام استخدمی شان در شهرهای غربی و با ایجاد فشار همه جانبه به ادارات آموزش و پرورش جهت نقل و انتقال و بازگشت به شهر و دیار خود، زیان شدیدی را از نظر ایجاد فرصت شغلی به شهرهای غرب تحمیل می نمایند.

جا دارد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای محسنی و سایر نمایندگان غرب استان این موضوع خطیر را پیگیری نمایند و از این ظلم آشکار در پایان دولت دوازدهم جلوگیری نمایند.

خواندن 842 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کد: 1051
کلارنا

آخرین‌ها از کلارنا